Overzicht

Regio Online is begin 2017 ontstaan vanuit een Facebook-pagina over lokaal 112-nieuws. Het idee was om meer gevarieerd nieuws uit de regio te gaan brengen. Al snel werd duidelijk dat hier veel behoefte aan bestond, maar dat alleen sociale media niet meer voldeed. Daarnaast was er nog geen enkele media die regionaal nieuws bracht voor alle regio’s van Nederland.

De stap naar een officiële website (https://regioonline.nl) was daarom logisch. Over de jaren heen is een netwerk aan informatiebronnen en trouwe lezersgroep opgebouwd. Inmiddels is Regio Online een begrip aan het worden door heel Nederland en de bezoekersaantallen groeien mee. Regio Online blijft er naar streven om alle content gratis toegankelijk te houden, door inkomsten uit advertising.

Uitdagingen

De uitdagingen voor Regio Online liggen in het uitbreiden van een zo gevarieerd mogelijk informatienetwerk- en aanbod. Het werven van mensen die content schrijven of vastleggen met de camera heeft prioriteit, evenals redacteuren voor het bewerken en plaatsen van aangeleverde content. Nieuws is en blijft mensenwerk. Voor nu wil Regio Online vooral de regio’s via sociale media apart bedienen.

Resultaten

De resultaten van Regio Online zijn terug te vinden in de groei van het aantal bezoekers en interesse van diverse adverteerders voor dit platform. Natuurlijk bieden wij adverteerders via image ads de ruimte, maar ook via content marketing. Hierbij letten wij op een zo goed mogelijke verhouding tussen content en advertising. Na een trage start, bereikte Regio Online met ruim 800.000 bezoekers per maand halverwege 2020 meerdere successen. En die groei zet door!